Vegansk skärgårdssill och rödbetssallad

De senaste veckorna har de varit många oroliga själar som frågat mig "Men, vad kan du äta på julbordet egentligen?". Inte för att kalla någon dum, men... ni förstår ju också vilken dum fråga det är. Igår skrv jag att jag gjort sill och rödbetssallad, så idag tänkte jag dela med mig av receptet 😊
 
 
Vegansk Skärgårdssill
 
1 aubergine
1 burk tångkaviar (jag tog hälften röd och hälften svart)
1/2 dl ägg fri majonäs (coop extra light)
1.5 dl havregrädde 
2 msk dijonsenap
1/2 dill
1/2 purjolök
1 vitlöksklyfta
Juice från 1/2 citron
 
Koka auberginen. Skär den och blanda med det andra alternativt tillsätt salt&peppar.
 
Vegansk Rödbetssallad
 
Rödbetor 
1 äpple
1/2 gul lök
1 dl ägg fri Majonäs
1 dl havregrädde
1 msk dijonsenap
 
Koka rödbetorna med skal i 45 minuter. (Om du inte använder inladga) Finhacka löken, skär äpplet och rödbetorna i tärningar. Blanda allt och smaka av med salt och peppar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0