Tonight Alive @ Debaser (one ok rock/mallory knox)

När jag ska skriva det här inlägget känner jag typ "vad är ord". För vilka ord kan verkligen beskriva hur jag känner? Kanske skulla ha varit mer uppmärksam på svenska lektionerna så jag hade varit bättre på att skriva. Anyway, hej! Allt bra? Ute idag? Eller kanske hemma och vilar från en jobbig vecka?
 
Tonight Alive gick väldigt snabbt från att vara 'ett nytt band jag hittat på tumblr' till  'w o w dom här människorna skapar ju något fantastisk, jag vill dedikera resten av mitt liv att lyssna på domt' ..typ. Med deras härliga personligheter till deras olika budskap som de ständigt pratar om i sina låtar var det svårt att inte älska dom. Sen blev jag väl rätt snabbt kär i Jenna vilket är typ oundvikligt. Men att lyssna på Amelia utan att gråta eller lyssna på Hell and Back och inte ba känna sig så kick ass bra går ju faktiskt inte.
 
Att äntligen få se dem live i somras på Reading betydde så sjukt mycket men inget mot att äntligen få se dom i Sverige på en sån intim och underbar spelning. Ända sen jag såg setlisten och såg att The Other Side och Complexes var med visst jag hur känslomässigt det skulle bli. Inte visste jag dock att när jag stod där och sjöng de orden som hjälpt mig skulle Jenna stå där, ha ögonkontakt med mig, le och sjunga samma ord tillbaka. *sätt in en tår här typ*
 
 
 
 
Jag och Fanny sprang på Matty innan spelning när vi var på väg till därmedpasta och käka. Han var super trevlig och vi han inte riktigt ta en bild med han, men det gjorde inte så mycket för efter spelningen träffade vi alla förutom Whakaio. Var tråkigt att inte träffa Whak då vi stod på hans sida under spelning och hade mycket kontakt med honom, men är så sjukt glad att jag fick träffa alla de andra. Var inte så nervös innan jag träffade Jenna (??) men sen när jag sa hej och hon ba "hey thanks for singing along to every song!" så typ började jag skaka mer än jag någonsin gjort i mitt liv. Fick fram några ord iallafall, svårare dock var det när jag skulle ge Shane pengar för merchen och inte kunde räcka fram handen lol.
 
Alla de andra var också super trevliga och jag hade verkligen en bäst dag. Dom är så himla uppriktigt tacksamma och var verkligen förvånade av att de hade fans här och vilken respons de fick. Mallory Knox var också rätt bra men One Ok Rock kollade vi inte på i mer än fem sekunder lollll
 
 
 
Igår tog jag en paus i mitt veganande och jag och Fanny åkte ut till Täby för att käka på Dunkin Donuts. Var fett värt hehe. Båda vi var heelt slut och vi mest gick runt där inne som zombies och typ drömde oss tillbaka till dagen innan. När jag kom hem till Karlstad somnade jag i mina kläder och sov väl cirka 15h..... Utmattad? Eller jag gick faktiskt upp en gång under natten och tvättade bort ansiktmasken som jag av någon anledning lagt på innan jag lagt mig.
 
Idag hade jag inge lektioner så åkte till Arvika tidigt och har hängt i högvalta. well well. detta blev ett långt inlägg. hej då my loves
 
 
kan ni se mig och fanny på bilden jenna la upp på instagram? ☺
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0