Äntligen kom dagen jag väntat på i sju år.

Hej tänkte att jag äntligen skulle uppdatera nu! Jag skulle kunna skriva ett hur långt inlägg som helst och lägga upp hur många bilder som helst men jag tänkte att jag gör ett inlägg där jag skriver lite mer och sen gör jag ett med mer bilder. okej? Börjar med text, för har tid nu :)
 
Så jag, Bea och Mikael åkte ju upp på tisdag. Bilresan gick ganska bra, vi körde bara fel en gång...;) När vi kom fram var vi trötta och gjorde inget särskiltl. 
 
På onsdagen gick vi upp vid 10 och stack ner mot stan vid 11. Så vi hängde på stan ett tag före området öppnade vid ett. Köpte kaffe och tog ut pengar och skit. När vi kom in på området chillade vi bara ett tag innan Dropkick spelade. Köpte friterad banan och glass som var svin gott! Sen var det ju Timbaktu också innan jag och josse gick mot Dada Life. 
 
Vi gick till Dada Life 40-30minuter innan dom började. Vi kom ju halv långt fram men vi hade planerat att tränga oss fram under spelningen! Och det gick jävligt bra kan jag säga för det tog inte lång tid tills jag var längst fram i mitten! (bästa fuckin platsen!!) Det var helt sjukt.. Folk svimmade och det var helt crazy! Roligt som fan och förvånad var jag att jag kunde så många av deras låtar.
 
Efter Dada Life stod jag kvar på min plats längst fram i mitten för att vänta på Simple Plan. Det var ju därför vi åkte dit ;) Då var det kanske en och en halv timmme tills dom skulle spela? Jag hade ont i hövve som fan och mådde skit men jag tänkte inte flytta på mig. Jag blev ganska förvånad också över att det var så många som stod och väntade på simple plan. Trodde dom flesta skulle lyssna på Rise Against. Mina systrar trodde inte att jag skulle behöva komma längst fram på dada för att va längst fram på sp men det var det tur att jag var! 
 
 
Någon som fortfarande läser?
 
bild precis efter att dada slutat typ. Det var så mycket folk på dada att dom fick stänga av. Och ja var längst fram, crazy! 
 
 
Josse kom och väntade med mig och det var andra roliga folk som vi satt och pratade med. Så det gick väldigt fort att vänta. Jag stod hela tiden och inte förstod att jag skulle vara längst fram på Simple Plan (förstår fortfarande inte). Sen strax innan dom började såg vi Seb på sidan av scenen och alla börja skrika som fan och han bara skrattade. Sen börjde det... 
 
Sjukt jävla underbart var det! Tyvärr så spelade dom ju bara i en timme men.. Det var ett så sjukt jävla bra drag på varenda låt! När Pierre sa "lets do some old school" och David börja spela på Addicted bröt jag nästan ihop eller flög iväg! Vet inte hur jag ska förklara känslan ens. Jag började hoppa som en jävla idiot iallfall hah..
Sen under refrängen när Pierre sjöng "you" pekade han på mig och nickade så jag skulle förstå att det var åt mig <333 ♥ dom som stod breve blev lite avundsjuka heheheh
 
Och en gång när jag vinkade åt Seb så nickade han tillbaka och log. Tjejen breve mig bara OOMMG!hahahah.....
 
Okej nu kommer vi till höjd punkten. När Pierre tog första tonerna till Perfect på sin akustiska gitarr började jag grina på en gång. Så fint och så jävla bra. Men sen under andra versen gick han ner till publiken!!! Jag slutade gråta då för ville inte se ut som en tönt haha.. Och eftersom jag stod precis i mitten kom han ju till mig!! Han tog min hand när han skulle stå upp mot staketet... Och han höll den under hela tiden han stod där.. (ett bra tag alltså!!!) Det var så jävla sjukt. Alla bara började ta på han som fan! Jag tyckte det var lite creepy så gjorde faktiskt inte det. Det räckte med att HAN tog MIN hand av allas. Och sen kollade han ner på mig, kollade mig i ögonen,  log som fan och skrattade. Jag höll på att dö inombords då och kunde inte annat än skratta tillbaka. Sjukt fina ögon hade han iaf ♥
 
Efteråt ville jag inte gå på en gång och det var bra för David kom ut. Han gjorde det så bra och personligt för det var ju inte så jävla många som var kvar då så han kollade mig i ögonen och typ skakade hand. Sjukt. 
 
Tyvärr kom inte hela bandet ut för dom var tvungna att åka på en gång för dom skulle flyga till Ungern där dom spelade dagen efter.
 
Hoppas ni orkade läsa för det var sjuuuuuuuuuuuukt! Puss
 
min syster som stod bakom mig försökte ta kort på Pierre när han kom, men det var för nära för att kunna ta kort haha. Förstår ni hur nåra han stod mig eller? Han ramlade ju typ över hela mig och blev tvungen att krama min hand hårt för att inte ramla! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0