I [heart] kakor

Jag och Bea har bakat världens (Okej, nästan.) godast kakor. Käkade alltid dom när jag var liten :3 Dom är superlätta att göra och blir supergoda!

Vaniljhorn ca 50st

ca 5dl Vetemjöl
200g Smör
½ dl vaniljsocker

Garnering:
Socker


Hacka samman degen i en matbredare eller med händerna. (Hehe jag gör med händerna, för smeten är så god) Forma degen till en en rulle och låt dom vila kallt i ca 20 min. skiva rullen och forma avlånga stänger som är något tjockare på mitten. Lägg dem på bakplåtspappersklädd plåt och böj dem. Grädda dem i 175° i ca 12 min. Rulla hornen i socker medans dom är varma. Njut! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0