Min ELF cosmetics samling: Ögonskuggor.

Jag har tänkt att göra några inlägg om vad jag tycker om det sminket jag har från ELF. Jag har inte så mycket men delar ändå upp det. Beror inte alls på att jag är lat och inte orkar skriva mycket..

Först ut, ögonskuggor!


Dom första jag skriver om får bli dom här, Eyeliner & Shadowstick. Dom kommer från studio linjen och kostar 36 sek/st. Färgerna jag har är uppifrån; pearl/glow, brown/basic, midnight/blue, plum/purple och black/smoke.

Om jag ska vara ärlig så använder jag inte dom här så mycket. Dom ligger där bland alla pennor och ser tråkiga ut.. Dom
påminner om Max Factors Smokey Eye Effect. Så om ni testat dom vet ni hur dom här funkar. Dom är ganska pigmentrika men creasar sig. Har man en bas som UDPP sitter dom bra, men det duger inte med ELF's egna Primer. Har inte testat att lägga någon skugga över, men skulle kunna tänka mig att dom blir bättre då. Färgerna är fina och lättarbetade, så rekommenderar dom!



Överst så har vi två Brightening Eye Colour's i färgerna Butternut och Punk Funk. Dom är från "vanliga" linjen och kostar 15sek/st. Om man kollar på hemsidan så kan man tro att dom är större, men dom är väldigt små. I dom är skiljer sig kvaliteten faktiskt väldigt i samma kvartett.

Butternut har väldigt bra vardags färger. Skimmriga, men funkar ändå till vardags. Den vitaktiga, aprikos färgade och ljus bruna är väldigt samma. Lätta att arbeta upp om man vill ha mer färg av dom, jätte bra helt enkelt! Men den sista mörkbruna, är en miss. Den är väldigt "smulig", när du stoppar den en borste i den känns det som hela skuggan ska gå isöndur. (Vilket den gjort också -.-) Men detta kan jag stå ut med när jag får tre bra skuggor för det priset.

Punk Funk är en sjukt härlig blandning med fina färger!
Ett tag använde jag den här iprincip hela tiden. Dom funkar väldigt bra ihop, eller med andra skuggor. Här är alla färger bra förutom den rosa som knappt ger någon färg. Trés bien!

Studio Matte Eyeshadow
i färgen Chesternut 36sek/st. Den här tycker jag mycket om. Använde den senast idag bara för att markera globlinjen. Är matt som namnet säger och fin brun. Vill ha fler av dom matta skuggorna! Följer med en liten borste som man lika gärna kan slänga ;)

Mineral Eveshadow
i färgen Celebrity 31sek/st. Förstår verkligen inte varför jag inte köpt fler av dom här skuggorna. Den är jätte söt och lättarbetad. Jag kan ibland ha svårt att få den jämt, men sen är ju inte jag världens bästa på smink heller ;)





Okej först ut uppe i högra hörnet, Cream Eyeshadow Palette för 36sek. Den har jag inte användt allt för mycket. Har provat den som bas på några olika sminkningar och den gjorde sitt jobb bra. Var mer pigmenterad än vad jag trodde den skulle va. Har inte använd någon av dom utan skugga över eftersom jag inte tror det skulle funka så bra. Men vill du ha några olika färger att ha som bas, funkar den här jätte bra!



32pc Eyshadow Palette 60sek?
Den här finns inte kvar i deras sortiment längre. Dom har två nya men med lite andra färger. Den här paletten (vad jag hört) brukar komma ut ibland på julen, nyår och påsk så då kanske den finns att köpa igen!
När jag beställde den här var jag jätte excited. Hade inte provat jätte mycket olika smink och tyckte det skulle bli jätte kul att få exprimentera med olika färger. Tyvärr blev jag jätte besviken på den här. Dom flesta är smuliga och inte särskilt pigmenterade. Den funkar att leka lite med, men ska man ut eller något vill man nog inte ha den här. Eftersom skuggan skulle nog inte sitta kvar, inte ens med UDPP. Men nej säger jag, spara pengarna!



Beauty School - Eyeshadow Palette i färgen Natural 36sek. Denna tycker jag mycket om. Lätta att jobba med och göra fina naturliga sminkningar. Det är tre matta färger och tre skimmriga. Verkligen värd dom 18sek som jag betalade för den. Har bara provat den med ELF's Primer under, och det ser samma ut när jag kommer hem från skolan som när jag gick dit. Köp, säger jag! ;)

Så detta var allt. Hoppas det var till hjälp om ni funderar på att beställa eller så! Puss motorbabies

Kommentarer
Postat av: BEAUTY TOOLS

Sv: Ja man får vara lite stadig på handen sen får man göra det långsamt och försiktigt. Jag försökte mig på andra handen också, och då försöka göra med vänster hand. Det gick inte lika bra :)

2011-10-06 @ 21:19:12
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: fanny

Sv: haha okey, jag trodde att hela sverige fick skoldatorer ^^

2011-10-06 @ 22:29:59
URL: http://fannynordst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0