Min bas.

Okej, ett litet inlägg hur jag lägger min bas! Min sminkning på morgonen tar väl kanske en halvtimme ungefär, är ganska seg så tidigt på morgonen. Ha lite överseende med bilderna, klockan är ju typ halv sju och jag har inte ens fått i mig en hel kopp kaffe!



Hehe vet att bilderna ligger lite roligt.
Första steget lägger jag concealer på dom ställena där det behövs. Så som under ögonen, finnar om så finns och oftast lite på näsan eftersom den blir så lätt röd.




Sen lägger jag på mineralpuder med en kabuki borste. Det går fort, är bra för huden och ger inte en så tung känsla i ansiktet.



Här har jag lagt en lätt ögonsminkning, ögonbryn och eyeliner.



Så, nu kommer det roligaste som gör att man ser lite levande ut. Gör konturer med en matt bronzer så kindbenen blir makerade, längst tinningarna och hakan. Hoppade faktiskt över blushern imörse, men la en highlighter på näsryggen, högsta punkten på kindbenen och i mitten av pannan lite över ögonbrynen.

Böjer nu ögonfransarna + mascara, voila done!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0