Life is what happens while you busy making othert plans.

Johanna tyckte att jag skulle skriva om vilka produkter jag använder till mitt hår och of course I'll do that for you honey!



Jag tvättar mitt hår ungefär var tredje dag, så det blir ungefär 2-3 gånger i veckan. (Såklart duschar jag kroppen oftare!!) Detta gör jag för att inte torka ut håret, det gör man lätt om man tvättar det för ofta. Visst hinner håret bli fett då, men det kommer sen ;)

Först så använder jag ett shampoo från TRESemmé (orkade inte hämta det i duschen, alla vet hur det serut ändå.) och sedan det ni ser ovanför från Aussie. Första gången man shampoonerar öppnar det bara hårstrået så därför gör jag det två gånger så det ska få en effekt. Tycker om det här volym shampoot, det tynger inte ner håret.
Sen har jag en hårinpackning. Hårinpackning ska man använda 1-2 gånger i veckan. Bästa värkan för det är med värme så en turban eller något höjer effekten. Dock orkar jag aldrig med det.. En hårinpackning slutar värka efter en halvtimme, så ingen idé att ni sitter med den i flera timmar tjejer. Jag har precis börjat använda min färgbomb och den funkar bra, men innan hade jag den ni ser ovanför från Aussie. Luktar gott och funkar jättebra på mitt hår!
En hårinpacking stänger inte hårstrået, så efter det tar jag ett balsam från TRESemmé. (Nej orkade inte hämta det heller.) Några minuter får det sitta i, sen är jag klar med håtvättningen!




Om jag ska vara helt ärlig stylar jag iprincip aldrig mitt hår. Mest är det väl för att jag aldrig har tid på morgonen. Kan väl inte ha något att göra med att jag sminkar mig för länge? Men dom här produkterna används ibland iallafall. Självklart har jag värmeskydd och hårspray, men det är väl inget roligt att se? Plus att dom blir knappt rörda eftersom jag har slutat platta mitt hår helt =)

Första är ett torrshampoo från Batiste. Dom har dom bästa torrshampoo'na enligt mig! + att det luktar sjukt gött. Dock är det inte för brunt hår så man blir vit i hårbotten.
Andra är en hårlotion från Schwartzkpof. Det gör håret mjukt och luktar namnam. Brukar ta i det när håret fortfarande är blött eller försiktigt i torrt hår.
En glansspray från Toni&Guy. Jag har råkat haft isöndur spray saken om jag ska vara helt ärlig :$ Men brukar trycka ut lite i handen och dra försiktigt genom håret så blit det glansigt!
Ett volympuder från TRESemmé. Använder egentligen ett från Osis, men jag brukar glömma det på andra sidan så köpte ett till ;) Det funkar bra, man häller lite i hårbotten och så baam! Volym  ;) Men den har inte samma smarta öppning som Osis, så det brukar komma ett helt berg med puder!

Så, hoppas det dugade. Pysss......

Kommentarer
Postat av: gisaaaaaa

Jag har råkat haft isöndur spray saken om jag ska vara helt ärlig :$



de kunde man inte räkna ut om man tänker på min glitter body lotion och jag behöver nog inte ens säga det , men iaf min ..... trumma </3

2011-10-17 @ 21:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0