1.Why do you love MCR?

hmm.. Ganska lätt svar om jag är lat, men finns så himla mycket att skriva egentligen..

Jo jag älskar dom för deras musik är helt totally awesome. Jag älskar deras sound på bullets. Eller grejen är ju att dom inte har något riktigt sound där, utan varje låt är helt olik den andra.

Men grejen med mcr är, först hör du en låt av dom och tycker den är skit bra. Sen lyssnar du på texten och kan relatera till den. Sen tar du reda på lite bakgrundsgrejer och upptäcker átt killarna i bandet är hur bra människor som helst!

This band saves life - Gerard Way

Det är så himla sant. Jag vet inte hur mitt liv skulle ha blivit om inte mcr hade funnits. Dom finns alltid där när man mår dåligt och känner sig ensam. Jag blir så rörd av deras texter i låtarna. Det känns verkligen som om dom skriver från hjärtat. Jag älskar hur rått och ärligt det är. Så helt enkelt, jag älskar deras texter också.

If you look in the mirror and don't like what you see, you can find out first hand what it's like to be me - Frank Iero

En sak till jag älskar med mcr är hur dom bara älskar att spela musik. Sättet som Ray spelar, inte för att bli en känd rockstjärna utan bara för att han älskar att spela gitarr. Den energin Frank har på scen. Jag håller med hans farfar, jag har nog aldrig sett någon med den energin.

Jag tycker synd om folk som inte har något favoritband. Dom går verkligen miste om något. Jag tycker också synd om folk som inte ger mcr en chans och bara kallar dom för ett emo band. Dom är nog allt annat än det så...

Jaja, tror inte någon orkar läsa det här men det här är nog varför jag älskar mcr!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0