Hur man tvättar smink borstar ala cilla.

Jag har faktiskt fått något gjort idag. Har tvättat några av mina borstar. Det behövdes verkligen. Jag tvättade dom på två olika sätt och jag tänkte visa er ena sättet!

Först la jag fram dom borstarna som jag ville tvätta.


Sen behövs:


Häll det i en djup talrik ungefär så här:


Blanda runt penseln lite:


Sen blandar du det i handen ganska noga: (jag hållde borsten med munnen för att kunna ta kort..)


Skölj noga med vatten och ställ borsten upp och ner i ett glas. Om du bara lägger den på handduk direkt så kan vattnet förstöra fästet där hårena sitter fast.


Pretty easy! Ni vet väl att man helst ska tvätta borstarna varje dag va? Men det räcker en gång i veckan också om du inte är så noga och du är den enda som använder borstarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0