We got married in Jackson.

Morning everybody!

Har börjat min morgon med att göra klart mina mint praliner, tyvärr blev dom inte så fina. Men goda såklart! Ni får såklart receptet så får ni testa om era blir bättre än mina. Nu ska jag chilla i soffan och kolla på The Help. =)

Mintkysspralinerca 20 stycken
Chokladformar och kyss:
75 gram mörk choklad

Mintkrämen:
2 deciliter,
120 gram florsocker
1-1 1/1 msk mjölk
1-2 krm pepparmintsarom

Gör så här:
  1. Smält försiktigt chokladen till formarna i mikron eller över ett vattenbad.. Pensla insidan av knäckformar eller ischokladformar med ett lager choklad.
  2. Låt stelna i kylen i cirka 20 minuter och pensla sedan kanterna med ytterligare ett lager smält choklad. Ibland räcker det med bara ett lager om du gör det tjockt och heltäckande från början. Låt stelna i minst 20 minuter och pilla sedan loss aluminium- eller pappformen från chokladen.
  3. Rör ner lite mjölk i taget i florsockret.Tillsätt pepparminten och smaka av så att du får lagom mintsmak.
  4. Spritsa eller klicka mintkräm i varje form och låt sedan stelna i kylen en liten stund. Spritsa eller klicka därefter en liten klick smält choklad på varje. Förvara i kylen fram till serveringen.

Snodde bild eftersom jag inte vågar visa mina.

Kommentarer
Postat av: MICHAELA. Tecknat - Foto- Mode - Skönhet m.m.

SV: Oj, det borde jag ha tänkt på att skriva till: De köpte jag på Arlanda när vi skulle TILL London :)

2011-12-11 @ 13:47:09
URL: http://mmicckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0