18 november 2012 The Used @ Klubben Fryshuset Stockholm

Så i söndags hade vi alarmet på klockan sex. Hade haft ont i huvudet hela fredagen och lördagen och tyvärr satt den fortfarande i när jag gick upp. Vi sminkade oss och massa skit sen någon gång innan sju så tog vi våra väskor till tunnelbanan och åkte till centralen med dom. Vi köpte oss lite frukost på donken (eller jag gjorde, Josse köpte glass) och satte oss på tunnelbanan mot Gullmarsplan
 
När vi kom till ingången till klubben stod det inte en människa där! Liksom vadfan, vi kan ju inte vara först? Men så hör vi en röst som ropar 'Kom upp hit, vi sitter här och köar!', så vi gick upp och där satt det två människor. Så jag fick bli nr 3 :) Dom resternade 12h gick någorlunda fort. Jag skulle lätt kunna göra det igen och längre. Vi hade ganska tur med vädret, det blåste och regnade. Men det regnade inte länge som tur var.
 
 
 
Sen när vi skulle gå in fick vi våra 'vip band' eller vadfan man ska kalla dom i dörren och sen var det bara att rusa in! Eftersom vi iprincip var längst fram i kön så hamnde vi längst fram i mitten. Så jävla nöjd var jag då! Detta hade jag ju väntat på skit länge! Folk började trycka på redan då. Men inte fan ger jag upp min plats. Lower Than Atlantis, förbandet, började cirka en timme efter insläppet att spela. Dom var väl.... inte så bra kanske. Jaja, det gick och lyssna på, men jag skulle ju aldrig betala för att se dom precis.
 
 
När klockan var kvart i nio stod jag verkligen och skakade. Jag visste att dom skulle gå på kvart i och.., ja ni fattar. Bara någon minut sena sprang Dan, Jepha, Quinn och Bert upp på scenen! Konserten var så sjukt jävla underbar. Vet inte hur jag ska skriva det ord. Känslan är verkligen obeskrivlig. Jag hade ögonkontakt md Quinn typ hela tiden kändes som och Bert ett par gånger. Dan och Jeph sket i mig heheh. Jag fick ta i Berts hand flera gånger! Svettiga, creppy, söta, Bert. Berts personlighet lyste igenom typ hela tiden och han var så rolig och underbar! Det var nog den snabbaste timmen i mitt liv, för när dom gick av scenen innan encoren trodde jag vi typ var inne på femte låten. Alla låtar dom körde var så sjukt bra. Dom var så sjukt bra.
 
Den här bilden la The Used upp på sin facebook och skrev:"This was our first headline show in Sweden and we will never forget it. Thank You!!" Ser ni mig och Josse? hihi jag ringade in oss
 
Sen efteråt var det ju dags för oss att få träffa dom. Gosh. Så nervösa vi var. Sen kom dom ut. Jag vet inte riktigt vad jag sa. Jag var så sjukt nervös och det kändes som det gick så jävla fort. (då med hehe) Men dom hade bytt om och Bert hade tagit på sig sina glasögon. Och nu var han helt lugn. När han tittade mig i ögonen och bara "It was really nice meeting you" gosh... Ja, jag fattar väl att han säger så till typ alla, men ändå <3 Efter Bert så kom Quinn, och han sa till mig och Josse "I saw you guys rocking out in the front" och vi bara gaaaaaaaaaaaaah. Sen kom Dan och Jepha och dom typ sa inte så mycket hehe. Men jag var tvingade Jepha att sätta ihop händerna så jag fick se handsome tatueringen. 
Sen tog vi bilder med dom och en gruppbild. Tyvärr fick jag ingen bild med Dan!! :((
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0