Mac n cheese utan ost

 
(Det häe inlägget har inte alla lågit i arkivet ett par dagar för att jag glömde att publicera det..)
 
Morgon! Jag sitter och tittar på the hills, äter Wiener nougat och funderar på hur jag kan bli zara larsson. Kanske ska börja med att sluta med godset, well well.
 
 
Igår var jag jättesugen på mac n cheese. Vad kallar man det på svenska? Makaronilåda? Haha så fult. Tills många förvåning finns de ju "vanlig" veganost, men jag ville testa ett recept utan ost och WOW så gott det blev. Receptet blir även lite nyttigare än den vanliga. Och det gillas väl?
 
Typ 3-4 portioner beroende på hur mycket man äter lol
 
2dl cashewnötter
1/2 tsk dijonsenap (funkar med vanlig)
0.5 dl bjäst 
1krm cayenne
1msk citron koncentrat
1/2tsk salt
1krm chilipulver
1/2tsk gurkmeja
0.5-1.5 dl vatten (beroende på konsistens)
 
Mixa allt i en blander. Blanda med havremakaroner. Lägg antingen in i ugnen ett tag eller ät direkt! Tips är att servera med stekta champinjoner och/eller rostat broccoli 😊
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0