iskiate en slags hemmagjord energidryck kanske?

 
 
de senatse åren har chia frönen blivit väldigt hypade, så det är väl ingen som lyckats missa dom? Om ni har det kan jag väl ge en liten kort presentation on dom.
 
När chia kommer ner i magen hjälper de till med en långsammare (skonsammare) matsmältning och det gör att näringen i din kost kommer tas upp bättre. Det  kommer ge en ökad uthållighet, vilket är det jag använder det här receptet för. De har en väldigt högg halt omega-3 (hej ni som hatar fisk). Självklart innehåller dom massa mer bra saker, låter det inte bra?
 
Så mitt recept då för en iskiate! Blanda ner ca 1 msk chia i ett glas vatten. För att ge det smak har jag i lite citronsaft men man kan också ha i lite avagesirap. Låt stå i kylen i minst tio minuter. När du tar ut glaset kommer chian ha bildat en gele liknande konsistens runt sig. JAg tycker det är det som gör den rolig att dricka. (och som linnea inte klarar och jämförde med att dricka grodyngel....) Lägg i ett par isbitar så blir den ännu godare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0