My Chemical Romance - The World Is Ugly - Conventional Weapons Number Three

sweet mother of fuckign jesus. vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. inatt så äntligenäntligeäntligen läckte conventional weapons number three. Hur länge har inte vi fans väntat på The World Is Ugly? Dom spelade den live -08 men den riktiga versionen blev ju inseplad -09. Inte så konstigt att vi då har väldigt stora förväntningar på låten.
 
Nu när jag lyssnade på den första gången tänkte jag wtf? Det här tycker inte jag om. Lyssnade på den 10 gånger till och då, bam! Då kom tårarna. Precis som med Danger Days är jag rädd för något nytt. Men vågar man lyssna och verkligen lyssna så finns det där: My Chemcial Romance med sina genialiska texter och fina melodier. Dom skulle aldrig kunna göra mig riktigt besviken med något och det har dom inte gjort. Och som Frank själv sa om dem, döm dom inte och spela dom högt.
 
Och om man ska lyssna på Frank Iero himself:
 
"What would people think? Would they like them as much as I do now? ... Together we decided that this chapter in My Chemical Romance's history no longer needed to be locked away. ... It was the best of times, it was the worst of times... ... Play them loud and without judgement. Keep the Faith-xofrnk " Frank Iero mychemicalromance.com
 
(Nu ska vi inte låta The Light Behind Your Eyes komma i skuggan för det och också en jätte bra låt, men ugly har en särskild plats i mitt hjärta..)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0